2010. április 21., szerda

Túró gombóc Pihe módra

A csajokkal rendszeresen osztunk meg egymással finomabbnál finomabb ételrecepteket. Most egy egyszerű és nagyszerű túrós gombóc receptet kaptam Pihétől, alias Reginától.


A recept csupán ennyi: főzz egy nagyon sűrű tejbegrízt, ha langyos, keverd hozzá a túrót, majd gyúrd gombóccá és hempergesd meg zsemlemorzsában.

A kezdők kedvéért részletesebben:
tejbegríz hozzávalók: búzadara (én 5 evőkanállal tettem bele), cukor (ízlés szerint, én vaníliás cukrot is szoktam), tej (szerintem olyan 3 deci lehetett, de lehet, hogy csak 2). Egy edénybe teszed mindezt és felforralod. Kevergetni kell, mert könnyen kifut és odaég. Közben olajon zsemlemorzsát pirítok. Ha mindkettő kész van, akkor várok egy kicsit, hogy kihűljenek. Ha a gríz már langyos, akkor mehet hozzá a túró, én 40 dekát tettem hozzá, majdnem egy teljes zacsival. Meg csöpögtettem rá egy fél citrom levét is. Aztán összekeverni, hogy teljesen elvegyüljön a túró, majd vizes kézzel gombócokat formázni és meghempergetni őket a morzsában.

Porcukorral összekevert tejföllel tálalva isteni eledel!

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...